Föreläsning

Var på en föreläsning. Hon som har skrivit klassresan var på statsbiblioteket i Örebro. Susanne någonting ,heter hon visst. Det handla om henne och hennes bok klassresan,alltså hur det är att göra en resa från det nedre skiktet upp till medelklassen. Boken handlar även om 15 andra kvinnor som har gjort sådana resor t ex Gudrun Schyman m fl. Jag tycker inte det var så där jätte kul att lyssna,jag kan aldrig ha samma förståelse och känsla som hon vill förmedla,men jag förstår vad hon säger. Naturligtvis är det viktigt det hon säger. Men jag är inte lika engagerad som hon är. Men visst är vi dåliga på att reflektera över hur vi beter oss mot olika människor.

Kommentarer
Postat av: Denise

Haha den föreläsningen skulle jag vilja gå på ;)

2009-03-19 @ 23:42:44
URL: http://denisegk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0